Unitas Letselschade
Gratis juridische hulp
Elke dag bereikbaar van 09:00 tot 20:00 uur | 📞 TEL: 085 060 7905
Blog Post

Cliënt vertelt: zo verliep mijn letselschadezaak – het verhaal van Sandra

Cliënt vertelt: zo verliep mijn letselschadezaak – het verhaal van Sandra

Toen ik in oktober vorig jaar van achteren werd aangereden op een rotonde, leek het allemaal wel mee te vallen. Mijn auto had een flinke klap gekregen, maar ik kon uitstappen, stond niet te trillen op mijn benen, en had niks gebroken. “Je hebt gewoon geluk gehad,” zeiden mensen. Maar een paar dagen later begon de ellende.

De eerste klachten

Het begon met wat hoofdpijn en een stijve nek. Maar al snel kwamen daar concentratieproblemen, vermoeidheid en duizeligheid bij. Ik had moeite om mijn werk als administratief medewerker vol te houden. Mijn hoofd voelde constant vol en ik raakte overprikkeld bij de kleinste dingen. Toch kreeg ik van de huisarts vooral te horen dat het “tijd nodig had”.

Geen begrip bij de verzekeraar

De grootste klap kwam toen de verzekeraar van de tegenpartij aangaf dat er “geen medische bewijzen waren van blijvend letsel”. Er was immers niks gebroken. Ik voelde me machteloos. Hoe bewijs je dat je dagelijks pijn hebt? Dat je niet meer kunt functioneren zoals voorheen? Ik begon echt aan mezelf te twijfelen.

Unitas kwam in beeld

Via een collega hoorde ik over Unitas Letselschade, een juridisch kantoor dat helpt bij letselschade in Rotterdam. Ik had nog nooit een advocaat gebeld, maar ik wist: dit kan ik niet alleen. Vanaf het eerste telefoongesprek voelde ik me serieus genomen. Ze luisterden echt, vroegen door, en vertelden dat whiplashklachten moeilijk te bewijzen zijn, maar daarom juist juridische hulp nodig hebben.

Hulp van A tot Z

Unitas regelde dat ik werd gezien door een onafhankelijk arts die gespecialiseerd is in letselschade. Eindelijk iemand die bevestigde wat ik al die tijd voelde: dit is echt letsel. Zij namen contact op met de verzekeraar en zorgden ervoor dat ik een voorschot kreeg om mijn behandelingen te kunnen betalen. Ik hoefde zelf niets voor te schieten.

Ze hielpen ook met het vastleggen van mijn klachten, het bijhouden van mijn herstel, en het berekenen van mijn schade. Denk aan reiskosten naar de fysiotherapeut, gemiste inkomsten en hulp in het huishouden. Alles werd inzichtelijk gemaakt.

De uitkomst

Na een paar maanden onderhandelen werd er een schadevergoeding toegekend waar ik echt wat aan heb. Het is geen goedmaker voor alles wat ik heb meegemaakt, maar het geeft rust. En erkenning. Dankzij Unitas kon ik me richten op mijn herstel, zonder steeds opnieuw te moeten uitleggen dat mijn klachten echt zijn.

Mijn advies aan anderen

Ik wil mijn verhaal delen voor iedereen die in dezelfde situatie zit. Als je klachten hebt na een ongeluk en je voelt je niet serieus genomen: zoek hulp. Laat je niet wegsturen met “er is niets te zien op de scan”. Unitas heeft voor mij het verschil gemaakt. En het mooiste is: hun hulp kostte mij niets, want de tegenpartij moest ook hun kosten vergoeden.


Heeft u letselschade opgelopen, bijvoorbeeld door een whiplash? Neem vrijblijvend contact met ons op voor gratis juridische hulp. Of lees meer over:

Related Posts